Thursday 28 March 2013

Bila orang mengantuk berbicara !

Tengok seja tajuk bikin boring kan?
Tapi tak pe, kita nak juga teruskan misi dan visi mengupdate blog !

Semester ni saya bnyak masalah, especially kesihatan. Guess what?
Masalah menstrual tahun 2009 terjadilagi pada saya.. Really mengganggu fokus untuk belajar dan menghadiri kelas.. Terdetik di hati, mau seja ambil mc sampai pendarahan tu berhenti tetapi disebabkan kaedah perubatan moden mengatakan ianya adalah NORMAL, ditabahkan sahaja la hati demi kebaikan diri sendiri dan keluarga. Org yg sgt risau adalah Mama. Minta maaf la, kalaula la tahu awal2, memang akan lebih berwaspada. Btw, saya cuba semua cara yg terlarat walaupun duit banyak melayang yg penting sembuh. Dan alhamdullilah sembuh juga dengan izin Allah s.w.t..

Sepanjang sakit tu, everday pulang balik rumah aunty. Kira aunty ganti tempat mama tapi still need mama. Hari2 call mama, hari2 menangis sebab risau. Check darah, darah mengurang, ambil sample darah 2 kali, sehingga diri lali dengan jarum walaupun hakikat nya sangat takut dengan jarum. Teremosi pula tengah2 mengantuk nie..

Fyi, masa berubat kampung, nenek tu cakap kena buatan org, Ada someone hantar. Jahatka saya sampai ada org mau buat saya macam tu. Rasanya saya tidak pernah kacau org. Walau siapapun org tu, harap dia sedar la and berhenti la buat org mcm tu.. Sgt menyeksakan OK ! Mcm mau face-to-face dgn org tu tnya dia apa salah saya sama dia but tiapa la. semoga berbahagia la..

Tapi still tidak puas hati. Saya jahatka? jahat?
Bekas kena jarum ambil darah still ada lagi. Kenangan ! \
Masa sakit tu, rasanya mcm buat semua org risau.. Soooorrrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyyy la. Sampai buat assignment pun bnyk salah terutama ENT Admin Plam tu.. Rasa bersalah sgt !

PENGAJARAN !


No comments:

Post a Comment