Tuesday 17 April 2012

For The First Time

I don't know whether I should sad or ..... =.=  (blurrrrr)
At my age 19 years old I'm starting wearing glasses.. And I'm really look weird with it.. But this is for my own good. I should wear it..

Orang lain pakai dari sekolah rendah steady jak pun kan.. aku risau gila babi mcm rabun nie kes buta pula.. 

Dekat2 habis sem 3 lalu, aku rasa mata aku blurr2 da tengok white board time lecture tapi aku diam2 sak.. Ingat kan sal maskara.. Then kemarin kasi tau mama.. Sebenarnya sudah kasi tau mama hari ahad then mama cakap kita cek isnin tapi isnin ndak sempat p CP.. So, singgah dekat servay Putatan.. Dlm servay ada kedai glasses then ada promotion... 

Sampai sana direct p kedai tue then check terus. Lepas check orang tue terkejut coz terlampau tinggi degree.. mata kanan 2.00++ and mata kiri 1.50 maybe.. ndak ingat sudah.. Disebabkan degree yang terlampau luar biasa, kena double check lagi... Second check manual punya.. membaca huruf lagi aku.. hahahahaha.... 

Disebebkan kedai tue wat promotion and tuan kedai kasih takut2 aku, tanpa berfikir panjang aku terus buat cermin mata.. Then tuan kedai tue yang carikan bingkai yang sesuai dengan aku then dia bagi aku bingkai model yang latest.. (latest laa sgt.. hari ahad kena hantar p kedai tue kira latest la juga   kan.. ) The cost for the glasses is RM180....

Tuan kedai tue cakap : "kalau you tidak buat cermin mata nanti lama2 you punya mata ada selaput.."
dengar ja pasal selaput aku fobia la..coz pasal sakit mata masa sekolah rendah dulu  mata aku ada selaput then aku kena bawa p bilik bedah just untuk buang selaput ja.. ndak mau aku mcm tue lagi..

just untuk kongsi :

Aikk~~ matching pula dengan laptop saya....

p/s : untuk dikongsikan dgn pembaca blog saya.. Sekiranya anda selalu sakit kepala or migrain and mata selalu berair tue tandanya signs of rabun la tue.. Nie tuan kedai tue kasi tau aku la.. law silap sorry la.. just share ja.. sharing is caring kan orang cakap....

~bye~

No comments:

Post a Comment